Jak donoszą wyniki najnowszych badań, rośnie udział międzynarodowych transakcji w e- sklepach w całości prowadzonej przez nie sprzedaży. Co więcej, przewiduje się dalszy, znaczący rozwój tego trendu. Dzieje się tak pomimo, iż w opinii wielu właścicieli internetowych sklepów, sprzedaż zagraniczna nadal to tylko ogrom głównie prawnych komplikacji. Tymczasem zakupom tego rodzaju sprzyja wiele czynników, a posiadane zasoby naprawdę warto wykorzystać.
Elastyczność
Pierwszym, koniecznym do uruchomienia tego rodzaju sprzedaży krokiem jest oczywiście internacjonalizacja sklepu internetowego. Dostępność anglojęzycznej wersji platformy to minimum. Im większa zaś różnorodność językowa dostępnych wersji, tym automatycznie szersza staje się grupa docelowa, a więc też uatrakcyjnia się cel działań promocyjnych. Naturalnie, w ofercie musi być uwzględniona możliwość wysyłki za granicę, najlepiej darmowej, choć pod tym względem sytuacja w polskich e- sklepach wygląda jeszcze kiepsko, nawet w odniesieniu wyłącznie do terytorium kraju. Transgranicznym zakupom sprzyja ogromny w ostatnim czasie rozwój systemów elektronicznej płatności. Warto też jednak pomyśleć o stworzeniu w swoim sklepie możliwości zapłaty w rodzimej walucie klientów. Taka opcja to jeden z tych czynników, które sprzyjają budowie zaufania u klientów z zagranicy. Niezwykle istotna jest też w końcu wspomniana już promocja - przyciągnięcie zagranicznych konsumentów. Ekspansji na obce rynki jak nigdy dotąd sprzyja dziś internet, szeroka oferta dostępnych dzięki niemu narzędzi, pozwala na dobór tych, których wykorzystanie w poszczególnych, zindywidualizowanych przypadkach może być najskuteczniejsze.
Być może to najwyższa pora by ci, którzy sprzedaż poza granicami kraju traktują tylko jako możliwość generowania zysku dodatkowego lub co gorsza w ogóle rezygnują z tej szansy zagrzebując swój potencjał, zerwali z tą postawą i przekonaniem. Polskie e- sklepy mogą być bowiem dla obcokrajowców bardzo atrakcyjne, właściwie w każdej kategorii handlowej –przekonuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET – Internet to zaś najlepsze, wszechdostępne medium transgranicznej promocji, na którą wydatki naprawdę mogą wygenerować nieosiągalne dotąd zyski. Zdobycie zagranicznego klienta nie jest oczywiście proste – inna mentalność, znacznie zwielokrotniona konkurencja, a także inne bariery ludzkie, proceduralne czy infrastrukturalne niektórym wydają się nie do przejścia. Szeroka wiedza i doświadczenie umożliwia jednak realizację tego celu – dodaje.
© APLIT Wszelkie prawa zastrzeżone.