Wszystko podlega zmianom także kwestie związane z handlem zarówno tym bezpośrednim, jak i internetowym, dlatego skuteczny handel to obecnie taki, który uwzględnia wszystkie kanały sprzedażowe. Handlowiec, który się nie dokształca nie może liczyć na wysoką prowizję, a także na zdobywanie kolejnych szczebli w strukturach swojego przedsiębiorstwa/firmy.
Początkujący handlowiec powinien zapoznać się z takimi zagadnieniami jak:
- Obsługa klienta (klient asertywny, bierny, agresywny, rozmowny), w tym obsługa trudnego klienta - telefoniczna, elektroniczna i bezpośrednia.
- Komunikacja i autoprezentacja - gestykulacja podczas obsługi klienta, aktywne słuchanie, pytania zamknięte i otwarte i ich wpływ na obsługę klienta, umiejętność parafrazowania, dowartościowywanie.
- Techniki sprzedaży.
- Tworzenie ofert handlowych.
- Pozyskiwanie klientów.
- Wywieranie wpływu na klienta.
- Negocjacje.
Handlowiec z doświadczeniem powinien zgłębić następujące tematy:
- Social Media.
- Budowanie wizerunku i marketing.
- Marketing partyzancki, czyli jak małym kosztem ”wedrzeć” się w umysł klienta.
- Zarządzanie cenami.
- Zamykanie sprzedaży. Domykanie klienta. Metody zwiększenia skuteczności sprzedaży.
- Jak sprzedawać, żeby nie stracić.
Polecane szkolenia dla kierowników sprzedaży:
- Menedżer liderem, czyli przywództwo kluczem do skutecznego zarządzania zespołem. (Abilit)
- Zarządzanie Produktem - przegląd najskuteczniejszych modeli w praktyce kadry kierowniczej.( IIST)
- Motywowanie zespołu, zarządzanie czasem i osiąganie celów biznesowych. (Abilit)
- Skuteczna komunikacja w zespole pracowniczym. (SEMPER )
- Skuteczne reklamacje. (ATL)
- Ochrona danych osobowych. (InfoBizTech)
I wiele innych dostępnych pod tym linkiem.
W handlu, jak w każdej innej dziedzinie trzeba się dokształcać, bo jest to branża dla bardzo ambitnych ludzi.
M-S-M
© APLIT Wszelkie prawa zastrzeżone.